27 May 2012

Sungguh, Wanita Sebegini Cantik!

Assalamualaikum and Hye Readers..


Subhanallah.. Sungguh indah ciptaan Allah swt.. Kecantikan sentiasa menjadi impian, idaman, dan kegilaan hamba Allah swt yang bergelar seorang wanita.. Namun tidakkah wahai sekalian wanita tahu bahawa disebalik kecantikan di balik kulit nipis ini ada simbolik yang Allah swt ingin kita fikirkan..
  • Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkanlah kata-kata kebaikan.
  • Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.
  • Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, bahagilah makanan kepada mereka yang sedang kelaparan.
  • Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan. Maka, InsyaAllah, kita tidak akan pernah berjalan sendirian.
  • Dengan bertambahnya usia, kita semakin bersyukur atas nikmat pemberian Allah swt kepada kita kerana telah diberi dua tangan. Satu untuk menolong diri sendiri dan lagi satu untuk menolong orang lain.
  • Oleh itu, kecantikan wanita bukanlah terletak pada pakaian yang dikenakan, bukanlah terletak pada bentuk tubuhnya atau cara dia menyisirkan rambutnya.
  • Tetapi kecantikan wanita terdapat pada matanya. Iaitu cara dia memandang dunia dan melihat akhirat.
  • Kecantikan wanita jua bukanlah terdapat pada kehalusan wajahnya tetapi kecantikan wanita yang hebat terdapat pada kecantikan yang murni.
  • Dan kecantikan yang terdapat pada seorang wanita yang hebat iaitu kecantikan yang terpancar dalam jiwanya yang penuh dengan kasih dan perhatian akan cinta yang dia berikan. 
  • Maka, kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu. Itulah seorang wanita yang hebat! Subhanallah, Wallahualam. 
Thanks For Reading

95 comments:

  1. Nice info~ tengs 4 sharing this :)

    ReplyDelete
  2. nice sharing :P mndrong ke arah kebaikn :)

    ReplyDelete
  3. thanx for sharing..info yg sgt berguna..=)

    ReplyDelete
  4. Tetapi kecantikan wanita terdapat pada matanya. Iaitu cara dia memandang dunia dan melihat akhirat. =) suka ayat ni ...hehhe btw, yg pakai tdung tu neeolafa kan kan...hehe, cantik dia bertudung =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita sama! fiza pun suka jugak ayat tu.. sebenarnya lebih tepat 'cara dia memandang dunia dan mengingati akhirat' tapi typo plak.. hehe.. iyee neelofa.. memang cantik dia bertudung kan.. :)

      Delete
  5. thanks ats perkongsiannya.. :)

    ReplyDelete
  6. Nice info..tu gmbr neelofa kn? cantik dia bertudung

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a neelofa.. manis jee dia bertudung.. :)

      Delete
  7. nice entry..sungguh,wanita mmg cantik pabila menutup aurat

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? lebih cantik apabila dia menutup aurat dgn betul.. :)

      Delete
  8. seindah hiasan adalah wanita solehah , Nice entry :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. thanks.. sekadar berkongsi.. :)

      Delete
  9. petua yg bagus dik. boleh amalkan. nice entry :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik godek-godek dalam pakcik google tadi akak.. so adik kembangkan sendiri.. InsyaAllah.. thanks akak.. :)

      Delete
  10. Salam..neelofa kan tu? lawanya..

    Agree, perempuan, mana2 pun, naik seri bila pakai tudung, lebih indah bila menjaga aurat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm.. a'a neelofa.. lawa kan dia.. perempuan akan lebih manis kalau bertudung apatah lagi bertudung dan bergaya dengan cara yang betul.. :)

      Delete
  11. Salam..neelofa..lawa.. :)

    Kecantikan wanita terletak pada penjagaan aurat dan akhlaknya..

    ReplyDelete
  12. salam..nice entry...:-)
    manusia dijdikan di bumi semua indh2 dan cntik2...
    menjga aurat suatu perkra wjib yg dalam Islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm.. sekadar berkongsi.. :)
      Allah swt mencipta manusia dengan sempurna..
      betul tuu.. menjaga aurat memang penting.. wajib!

      Delete
  13. betul3 ... setuju . tapi , memang cantik kan kalo neelofa pakai tudung cam tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang manis kan muka dia kalau bertudung.. :)

      Delete
  14. suka entri sis .. terharu sangat.. hihi.. semoga kita sama-sama menjadi seorang wanita sentiasa patuh kepadaNya.. Amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau suka share la.. sharing is caring.. hehe.. InsyaAllah, Aamiin.. :)

      Delete
  15. Replies
    1. memang cantik.. tambah-tambah kalau dia pakai tudung kan.. :)

      Delete
  16. manis neelofa bertudung kan? hihi

    terima kasih sebab share info yang bermanfaat ni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. manis je muka dia.. hehe..

      sama-sama.. sharing is caring.. ^_^v

      Delete
  17. alhamdulillah. entry yg sangat bgus n bermanfaat. mekasih awk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. hanya sekadar berkongsi.. sama-sama.. :)

      Delete
  18. perempuan yang menjaga auratnya memang manis kan...hana pun kadang2 terasa sangat segan apabila berjumpa dengan mereka yang sangat cantik bertudung litup dan menutup auratnya dengan sebaik-baiknya..sejuk mata memandang..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. fiza pun kadang-kadang malu sangat.. tapi tak pe.. kita kena berusaha lebih dan perbaiki diri kita kan.. InsyaAllah.. dengan izin Allah swt.. Aamiin.. :)

      Delete
  19. salam..suka sngt entry nie..sngt bagus~

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm.. thanks.. hanya sekadar berkongsi.. :)

      Delete
  20. version islamik punya :D

    ReplyDelete
  21. wah!!!! saya suka entri ni ok!!

    ReplyDelete
  22. nak jadi macam tue. hehe. insyaAllah kan. tengah usaha perbaiki diri ^^. masih banyak kurang. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. fiza pun masih banyak yang kurang.. hihi.. InsyaAllah dengan izin Allah swt.. :)

      Delete
  23. Replies
    1. Tq dear.. hanya sekadar berkongsi.. :)

      Delete
  24. SubhanaAllah.. indah betul wanita ini... semoga kita semua mnjd wanita yg solehah.. amin... Nice sharing... saling ingat memperingati.. ^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? wanita ni memang indah sangat! Aamiin.. :)

      Delete
  25. tak perlu keluar wang byk utk spa bagai.
    ada cara tersembunyi :)
    nice.tengs share

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuu.. ^_^
      welcome.. hanya sekadar berkongsi.. :)

      Delete
  26. Ya, CiM akui semua wanita cantik. Keindahan ciptaan Allah...
    thanks 4 sharing ★★★

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. Memang indah sangat!
      Welcome.. Hanya sekadar berkongsi.. :)

      Delete
  27. fauzura oh my darling..hahaaha

    ReplyDelete
  28. wahh memang itu yg diidam-idamkan oleh setiap wanita, termasuk saya juga :')

    ReplyDelete
  29. dia mmg cantik kan....sweet..klo olwes bertudung mmg sweet forever la..setiap anggota bdn kita ada fgsi n manfaatnya..indahnya andai kita dpt mengaplikasi sebaik mungkin anggota bdn kita..
    follower ke 494

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuu.. Perempuan memang manis kalau bertudung dengan cara yang betul.. Bila dah tutup litup dengan sempurna, orang lelaki pun tak berani nak kacau kan.. InsyaAllah, kita semua dapat mengaplikasikannya.. Aamiin.. :)

      Delete
  30. memang indah sangat kata2 dalam entry ni. tq for sharing fiza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya sekadar berkongsi.. Welcome.. :)

      Delete
  31. subhanallah..sejuk hati tngok =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Memang sejuk hati sangat bila tengok.. ^_^

      Delete
  32. As salam dik.
    Nice info...tq for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm.. Tq and welcome kak.. Kak share laa.. :)

      Delete
  33. Disitulah letaknya redha dari Tuhan yang membuatkan kita nampak
    sangat valuable di mata lelaki apabila menutup aurat dengan
    sempurna. Lagipun bukankah kita akan lebih secure dan dilindungi bila berhijab dengan cara yang betul ;]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki pun tak berani nak kacau kita apabila kita menutup aurat dengan sempurna.. InsyaAllah, semoga fiza dan kita semua berusaha ke arah yang lebih baik.. :)

      Delete
  34. Sesungguhnya, wanita itu cantik. Tiada yang kurang. Disebabkan rasa tidak puas menyebabkan mereka rasa mereka tak cantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuu.. Nak buat macam mana kan bila rasa tidak puas hati tu ada dalam diri masing-masing.. Hurmmm..

      Delete
  35. neelofa! mmg cantik sgt! tmbah plak kalo pakai tudung cmtu ! comellllll!


    cik ana folow sni #500 :)




    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia memang cantik sangat! Harap dia terus bertudung.. Sweet je muka dia.. Tq cik ana.. :)

      Delete
  36. subahanallah nak share info ni boleh

    ReplyDelete
  37. Bangga di lahirkan sebagai wanita & InsyaAllah kita menjadi wanita solehah. Aminnnnnn ... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. InsyaAllah.. Aamiin.. :)

      Delete
  38. err, aku selaku kaum llaki taktau nk komen apa. sbb n3 ni mcm ditujukan khas utk kaum hawa. so ak mampu ckp, nice sharing.hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum Tuan Puan Komen yang Cantek & Hensem .
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini .
Satu Pun Jadi lahh . Hekhek ^_^

✿✿✿✿copyright©2011-2014 all rights reserved by fiza suhaimi✿✿✿✿