9 September 2011

Kawan VS Sahabat

Assalamualaikum and Hye Readers..

Aku nak mintak pendapat korang sikit boleh? Agak-agak korang apakah perbezaan antara Kawan dan Sahabat? Keliru deh.. Kadang-kadang aku terfikir jugak kawan vs sahabat itu sama ke.. Tidak kira la dari segi maksud, bunyi dan ejaannya.. Aku search dalam Encik Google pasal kawan vs sahabat.. Bermacam maklumat keluar.. Masing-masing bagi pendapat sendiri..

Ada yang cakap kawan ini hanya suka-suka.. Semua yang ada disekeliling kita itu merupakan kawan.. Kawan ini juga hanya untuk mengambil kesempatan atas apa jua yang kita ada.. Even kawan ini juga hanya untuk kita bergembira.. Tetapi apabila kita bersedih seorang kawan dalam beribu yang kita kenal itu pun tidak datang ambil berat pasal kita.. Entah la.. Aku pun keliru.. Wallahualam..

Though miles
Sahabat pula ada yang cakap seorang sahabat yang memahami situasi kita.. Memahami situasi kita? Macam mana itu? Hurmm apabila kita bersedih je, dialah yang selalu teman kita, hiburkan kita dan bagi advice dekat kita supaya kita menjadi lebih kuat untuk teruskan kehidupan.. Dia jugak akan cakap kita ini sebagai sahabat mereka didunia dan diakhirat.. Bestkan korang apabila kita mempunyai sahabat sejati yang sentiasa memahami situasi kita..


Jadi korang semua.. Hargailah sahabat korang yang sedia ada okeyy.. Most important, sahabat sejati akan mendoakan kesejahteraan kita didunia dan diakhirat.. Wallahualam..

Sahabat Muslimah

Thanks For Reading

2 comments:

  1. ade beza ke kawan n sahabat? yg berbeza hanyala fungsi kawan/sahabat kan?salam perkenalan dari marina...

    www.marinafazli.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. @Marina
    2 la..rasanya pun macam 2 jgk..tp sekarang ni macam2 kawan ada..byk kawan byk ragam..hee..:D

    ReplyDelete

Assalamualaikum Tuan Puan Komen yang Cantek & Hensem .
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini .
Satu Pun Jadi lahh . Hekhek ^_^

✿✿✿✿copyright©2011-2014 all rights reserved by fiza suhaimi✿✿✿✿