6 July 2011

Round Penang

Assalamualaikum and Hye Readers..

Lama rasanya blog aku ni tak berupdate kan? Okeyy, cuti sekolah yang lalu aku pergi round-round sekitar Penang dengan family.. Best bukan main kepalang even round dalam negeri sendiri.. Sampai je rumah malam tuu aku terus tidur.. Bukan hapa.. Letih punya pasal laa katakan.. 

1st Destination :
Tren Penang Hill yang Baru Sangatlah Laju
Huh.. Takut aku.. Dah laa time tuu aku kena berdiri.. Orang muda la katakan.. Aku dahulukan orang yang lebih berumur daripada aku untuk duduk.. Memang gayat sangat tengok masa tren tuu naik and turun bukit.. Masa aku naik tren ni hujan.. Scenery jadik kabur.. Tapi nasib baik hujan kejap jee.. Kalau tak terbantutlah keseronakkan kami..

Tren yang sangat laju!
Peace ^_^v

Wuhuuu! Akhirnya aku sampai jugak dekat Puncak Bukit Bendera.. Best sangat! Teruja semua ada.. Belum sempat apa-apa, snap sana sini dulu gambar aku.. Cakkk! :P

Hai korang semua! 

Dari kiri adik aku yang bongsu, mak aku yang terbaik di dunia ni, itulah saya, dan kakak aku yang teramat sporting.. Actually aku ada lagi seorang adik.. Tapi dia tak dapat join sebab dia pergi sambung study dekat UiTM.. Keseronakkan kami tuu tak laa berapa seronok sangat.. Kurang dua orang.. Abah aku dan adik aku.. Sedih sangat! Hukhuk..

2nd Destination :
Restaurant Hameediyah Tandoori Nasi Briyani yg Sangatlah Sedap

Menu Restaurant Hameediyah
Sedap korang!
Jemput makan

Nasi Briyani restaurant Hameediyah memang yang terbaik.. Tapi korang kena ada kesabaran yang tinggi bila nak pergi makan dekat restaurant Hameediyah ni.. Kenapa? Sebab restaurant dia memang ramai sangat orang.. Tempat makan pun tak cukup.. So korang kena tunggulah.. Aku jamin ketungguan korang yang berbelas-belas minit tu akan diganti dengan berbaloi-baloi..

3rd Destination :
Masjid Terapung Tanjung Bungah
Kami singgah sembahyang dekat Masjid Terapung Tanjung Bungah yang sangatlah cantek.. Subhanallah.. Memang indah.. Rekaan dalamannya memang buat aku terpaku seketika..

Belas ihsan Encik Hensem Google
Memang cantik kan korang.. Korang kena pergi tengok sendiri! Kepuasan korang akan terasa puas bila korang sendiri masuk dalam masjid Terapung ni dan duduk sujud dengan penuh khusyuk.. Subhanallah..

4th Destination :
Teluk Bahang Fishing Village yg dah Maju
Merupakan last destination kami sekeluarga.. Kalau para bloggie nak tahu tempat ni lah merupakan penggambaran cerita Ahmad Durrah dijalankan..

Gayat meh jalan atas titi ni

Sampai disini sahaja cerita aku.. Memang siyokk habis.. Kalau sesiapa yang nak bercuti sekitar Penang, bolehlah inform aku.. Bolehlah aku jadik pemandu pelancong korang semua.. Hekhek.. 


Thanks For Readings

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum Tuan Puan Komen yang Cantek & Hensem .
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini .
Satu Pun Jadi lahh . Hekhek ^_^

✿✿✿✿copyright©2011-2014 all rights reserved by fiza suhaimi✿✿✿✿