7 May 2012

Bertemu Kembali Selepas 3 Tahun

Assalamualaikum and Hye Readers ..

Tak sangka lepas 3 tahun yang berlalu dengan pantasnya bagai angin halilintar membelah bumi.. Dahsyat! Kami ditemukan kembali.. Aik, siapakah yang aku ditemukan kembali tu? Agak-agak korang? Siapa? Someone special? Ohh, tidak sama sekali! Aku tidak ingin bercinta lagi.. Sampai seru kahwinlah  aku dengan calon pilihan kedua orang tua aku.. Itu yang terbaik.. ^_~


Alahai, sweetnye

Biasalah lepas tamat jee tingkatan lima in year 2009, kami semua bawak haluan masing-masing.. Kami semua? Iyee, actually aku nak cerita kat korang semua pasal classmate aku dulu.. hehe.. Bersambung, kami semua pakat sambung belajar.. Dalam kelas aku tuh ada twenty students.. Sixth boys and fourteen girls.. Selalunya menang dekat perempuan la sebab kami ramai.. haha.. Walau apa pun kami semua tetap macam satu keluarga.. Susah senang, pahit getir, semuanya kami lalui bersama-sama.. 

Emelia, Ramadhani, Fatimah

Bila keceriaan kelas diumumkan jee, "Dengan sukacitanya diumumkan bahawa keceriaan kelas minggu ni dimenangi oleh kelas 5 Ekonomi" Wahh, bangga bukan main kepalang lahh kami satu kelas.. Tiap-tiap minggu kelas kami menang.. Melampau.. haha.. At least nampak lahh jugak hasilnya sebab boleh dikatakan setiap hujung minggu jee kami satu kelas bergabung tenaga untuk mencantikkan lagi kelas kami tuu..

Okeyy, kami semua hangout dekat area kedah.. Katanya kalau dalam area penang dah bosan.. Memang pun.. haha.. Bila kami semua dahh jumpa, apa lagi.. Masing-masing dengan cerita yang tersendiri, masing-masing dengan rindu yang tersendiri.. Lama takk jumpa lahh katakan.. Aku plak dengan cerita aku yang tiada kesudahannya.. Still melayan kesedihan aku nihh..

Very weird, dorang semua usha aku semacam jee.. Aku mulalah berbisik dalam hati.. Ishh, kenapa dengan dorang nii? Tetiba "Wahh, fiza, kau sorang jee maintain kurus yee.." Aku speechless tiga minit.. Rupanya sebab tuu ke dorang usha aku.. Biasalah aku ni kecil molek je orangnya.. Mak aku cakap aku tak kan gemuk.. Kata mak aku lagi, sampai aku tua pun aku tetap awek muda.. Betul kee? Bangga berminit-minit lahh aku.. haha.. Korang nak tengok betapa kecik moleknya aku? Haa, bawah nihh la aku.. Anak gadis kepada Encik Suhaimi Bin Ahmad dan Puan Rosimah Binti Said.. ^_^

Aku masih mampu tersenyum dengan
apa yang terjadi

Jalan punya jalan.. Horeyy punya horeyy.. Huha punya huha dalam shopping complex tuhh, tiba-tiba aku terjumpa satu kedai jual contact lens.. Aku apa lagi.. Break mengejut terus kaki aku nihh.. Pilih punya pilih.. Akhirnya aku decide nak beli warna brown.. Aku banyak lens warna brown.. Senang nak match dengan baju.. Aku pun belum cuba lagi lens nihh.. Kalau jenama lens bawah nihh sesuai dengan mata aku.. Siaplah kedai tuhh, setiap hujung minggu aku serbu.. haha..

Jenama Belita, Okeyy kot

Then, lepas kami shopping jee, time for bowling.. Truly aku nihh tak pandai main bowling! Bahkan aku tak pernah pun keinginan nak tinggalkan kesan tapak kaki aku nihh dalam tempat bowling tuhh.. Malulah.. Orang tengok jee kita main.. Tak nak! Tak nak! Aku rasa macam nak menangis jee dalam tu! 

Errr, finally aku mengalah.. Nak tak nak, aku kena jugak main.. First time plak tuu.. First time aku jejak kaki aku dalam tempat bowling tuhh.. First time aku pegang "bom bulat" tuhh, and korang nak tahu what? First time aku strike! Yeah! strike! haha.. Then aku mula lahh jadi kemaruk nak main bowling.. Malu aku tu pun entah hilang ke mana.. haha.. Dorang semua terkejuzz kot dekat aku.. Terpinga-pinga dorang tengok aku.. haha.. 

Afifah, Nadia, Ramadhani, Emelia

Punya eksaited main sampai perut dahh menyanyi pun still buat tak tahu.. Tengok tuhh, semua muka tengah kelaparan.. Wahai perut, bersabarlah.. Setengah jam jee lagii.. hehe.. Haa, order is coming wahai perut.. Nyum nyum.. Nampak sedap tapi bila dah masuk mulut,  MasyaAllah, nasi goreng dia pedas kemain.. Doa makan kami dibaca oleh Nadia.. Bismillahirrahmanirrahim.. Jemput jemput..




Seharian kami hangout memang enjoy sangat.. Boleh dikatakan teruja lahh jugak bila dapat jumpa semula kawan-kawan seperjuangan dulu.. InsyaAllah, dalam planning mungkin kami akan mengadakan reunion.. Untuk korang semua para blogger, sorry lahh, gambar tak elok.. Gambar failed! Mungkin aku tersalah setting.. Hopefully korang enjoy baca bebelan merapu aku nihh.. hehe ^_^

Thanks For Reading

32 comments:

  1. "Kita merancang dan Allah merancang, perancangan Allah jualah yang terbaik"

    ReplyDelete
  2. "Kita merancang dan Allah merancang, perancangan Allah jualah yang terbaik"

    ReplyDelete
  3. ~best bila dapat jumpa kwan2 balik..hehe :)

    ReplyDelete
  4. bestnya fiza dpt hangout sesama kn... msti suma org mcm2 cerita nk kongsi time tu.. ^^

    eemm rindu kwn2 lama.. hu2

    ReplyDelete
  5. bestnyee jumpa kawan lama . Kami pun tengah rncang nak bjumpa . Bila la entah nk jumpe :(

    ReplyDelete
  6. Rindu nak hangout dengan kawan2 sama sekolah dulu. Huhu. T__T

    ReplyDelete
  7. tudiaaa , geng2 smk pokok sena ^^ , hehehe .. rasa rindu zaman skol la pulak . fiza sombong sikit dekat skol ! :P

    ReplyDelete
  8. @Ayunie Ashikin :habis..kantoi..depa semua tahu dah fiza sekolah mana..hehe..bukan sombong tapi cek maluu..yunie pun sombong jgak dkt sekolah! hehehe :P

    ReplyDelete
  9. zaman sekolh adlh zaman yg plg indah,..kan2...=)

    ReplyDelete
  10. aku belum pernah berbowling gak..huhu malunya~

    ReplyDelete
  11. ehehe , tadi kat simpang ada orang teguq ceq laaa .. nasib baik tak jatoh moto , hakhakhak :D

    ReplyDelete
  12. seronok dpt jumpe meber lame..moge kyna pun mcm tu skli..nice entri//
    follwo sini..follow back yea :)

    ReplyDelete
  13. wahh, seronoknya jumpa kawan2 balik :)

    ReplyDelete
  14. Bestnya dapat bertemu semula dengan kawan lama ^^

    ReplyDelete
  15. amboi..seronok nye bejalan..sy pun tak penah jejakkn kaki kat tempat bowling tu..

    ReplyDelete
  16. waaa seronok kan dpt jmpe kwn2
    hehe

    ReplyDelete
  17. best dapat kawan yg sekepala..
    done follow u..

    jemput singgah:
    http://sukacakapsorang.blogspot.com/2012/05/makluman-utk-bakal-pelajar-uitm.html

    ReplyDelete
  18. masa sekolah dulu kelas saya pun selalu dpt anugerah kelas terbersih. rindu pulak zaman tuh :(

    ReplyDelete
  19. wah! mesti best jumpa kwn lama kan. hehe

    ReplyDelete
  20. Banyak jugak pengomen blog Fiza ekk :) Hahaha

    ReplyDelete
  21. @ Nabeel Fikree : haha.. fiza pun tak sangka.. kalau tanpa support dari korang semua, tak naikkan lah blog fiza ni.. ribuan terima kasih sesgt fiza ucapkan.. hehe.. ^_^

    ReplyDelete
  22. wah.. bestnya dapat jumpa semula kawan2 time skola.. :')

    ReplyDelete
  23. bestnya dapat hangout sama2...
    hopefully your friendship last 4eva ye.. ^^

    ReplyDelete
  24. wee minggu lps pon sis jmpa kwn2 yg dh 3 taon tk jmpa gak hikhik
    rindu gila kan, yelah bkn sng nk jmpa jadual cuti tak sama, ada yg keje lah apalah.

    ReplyDelete
  25. Seronokkan bila jumpa geng-geng lama balik. Terasa macam bertambah muda gitu. Hehehe....

    ReplyDelete
  26. owhh, happy friendship dear..sonok dpt jumpe kwn2 lame...rindu pula pd kwn2 ena.. semoga persahabatan sis berkekalan hingga ke akhirnya

    ReplyDelete
  27. wah beshnye jumpae kawan2 lame balik...kan..mesti byk gler mende nak cite..

    btw i folo u k..:P

    ReplyDelete
  28. wah seronoknye ye...sangat seronok bile dpt spend time dgn kawan2 baik ni kan..awak!!..jom lawan bowling..hehehe,,,=)

    ReplyDelete
  29. Salam fiza..

    seronoknya dpt jumpa lik kengkawan lama.. :)

    tapi..seronok lagi gambo makanan tu, nyum2, bhahahaha

    ReplyDelete
  30. bezkan bila dapat jumpa kawan2 balik.semua dah pakat2 besar.hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum Tuan Puan Komen yang Cantek & Hensem .
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini .
Satu Pun Jadi lahh . Hekhek ^_^

✿✿✿✿copyright©2011-2014 all rights reserved by fiza suhaimi✿✿✿✿